Dzirdes kabinets

Cienījamie vecāki! Cienījamie pedagogi!

Bērnu ar dzirdes traucējumiem koriģējošā izglītošana ir viena no vissarežģītākajām pedagoģijas nozarēm. Sekmīgas bērna vispusīgas attīstības pamatā ir pareiza izpratne par dzirdes traucējuma būtību.

Bērna dzirdes uztveres un valodas attīstīšanas, kā arī runas prasmju apguve ir rūpīgs individuāls darbs speciālista vadībā, kura viena no būtiskām sastāvdaļām ir sadarbība ar bērna ģimeni un citiem izglītotājiem, turpinot atbalstīt bērnu un veicinot valodas apguvi.

Rīgas Ēbelmuižas pamatskola piedāvā surdopedagoga konsultācijas Dzirdes kabinetā, lai palīdzētu vecākiem un skolotājiem apzināt bērna spējas un mācītu tās virzīt un pilnveidot, lai palīdzētu veidot bērna vajadzībām atbilstošu valodas un saziņas vidi, attīstot bērna dzirdes uztveri, valodu un intelektuālās spējas, veidojot bērna runas prasmi.
Konsultācijas notiek piektdienās no plkst. 13:30.00 līdz 14:30  265. kabinetā (internāta ēkā). Par konsultācijām citā laikā iespējams vienoties, zvanot vai sūtot SMS pa tālruni 29294426.

Skola atrodas Ziepniekkalnā, Graudu ielā 21.

No centra līdz skolai visērtāk nokļūt ar 19. trolejbusu (pieturvieta „Graudu iela”). Var izmantot 40. autobusu vai 233. mikroautobusu (pieturvieta „Valdeķu iela”). Pārdaugavā – 44.vai 46. autobuss (pieturvieta „Valdeķu iela”).

Palīdzēsim bērniem izaugt!

dzirde_4 dzirde_3 dzirde_2 dzirde_1dzirde_5

 

 

DZIRDES ZUDUMU KLASIFICĒ

  1. dzirdes traucējuma pakāpi nosaka pec labāk dzirdošas auss un
  2. vadoties pēc t. s. ,,runas” pamatfrekvencēm, t. i. 500; 1000; 2000 Hz (pēc zemākā punkta attiecīgajā skaņu frekvencē
Pakāpe Dzirdes zudums(dB) Raksturojošie lielumi
l.pakāpe(viegla) 15-40dB Nelieli valodas attīstības, valodas apguves traucējumi:

•  skaidri dzird patskaņus,

•  nebalsīgos līdzskaņus neizrunā vai neraksta,

•   nelieli valodas, runas attīstības traucējumi,

•   īsus vārdus vai neuzsvērtus vārdus var nesadzirdēt.

2.pakāpe(vidēja) 40-55dB Bērni ar šādu dzirdes zudumu valodu normālā sarunvalodu līmenī neuztver:

•  saprot teikto ar dzirdes aparātu palīdzību,

•  ir valodas t.s. retardācija, runas problēmas, problēmas apmācībā- nespēj saprast teksta nozīmi, grūti izprast valodas gramatiskos likumus,

•  patskaņus dzird labāk kā līdzskaņus, grūti sadzird prievārdus, kā arī vārdu galotnes.

3.pakāpe(vidēji-smaga) 55-70dB Valoda un runa spontāni neattīstās, laicīgi uzlikti dzirdes aparātiņi un savlaicīgi sākta apmācība nodrošina bērnu ar šādu dzirdes zuduma pakāpi apmācību. Bērni ar šādu dzirdes zuduma pakāpi:

•  nedzird skaņas normālā sarunvalodas līmenī,

•  viņi spēj dzirdēt sevis izteiktās skaņas,

•  dzird skaļus apkārtnes trokšņus, ļoti skaļi izteiktu tekstu.

4.pakāpe(smaga) 70-90dB Bērni ar šādu dzirdes zuduma pakāpi var iemācīties valodu tikai ar dzirdes aparātu

un intensīvu speciālu apmācību.

Ar dzirdes aparātiem bērni spēj sadzirdēt:

•  valodas ritmu,

•  paša balsi,

•  skaļas apkārtnes skaņas.

5.pakāpe (izteikti smaga vai nedzirdība) 90dB Iepriekšminētais izteiktākā smaguma pakāpē.

Sagatavojusi Latvijas Bernu dzirdes centra vadītāja Dr.med. Sandra